Blog jest zapisem 9-tygodniowego pobytu (i przygotowań do wyjazdu) na Stanford University i w Dolinie Krzemowej w ramach trzeciej edycji programu „Top 500 Innovators – Science – Management – Commercialization” w dniach 13 kwietnia – 15 czerwca 2013. Warsztaty, seminaria i wizyty studyjne organizowane są przez Stanford Center for Professional Development.
Program „Top 500 Innovators – Science – Management – Commercialization” prowadzony przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ma na celu podniesienie kwalifikacji polskich kadr obszaru badań i rozwoju (B+R) w zakresie współpracy z gospodarką, zarządzania badaniami naukowymi oraz komercjalizacji wyników prowadzonych prac.
Uczestnicy projektu wyjeżdżają na dwumiesięczne programy stażowo-szkoleniowe do najlepszych światowych uczelni z rankingu szanghajskiego (Academic Ranking of World Universities). Zgodnie z regulaminem dostępnym na stronie internetowej ministerstwa „Beneficjentami programu Top 500 Innovators Science – Management – Commercialization mogą zostać pracownicy naukowi lub badawczy polskich jednostek naukowych oraz pracownicy centrów transferu technologii, zajmujący się komercjalizacją wyników badań. Projekt zakłada rekrutację osób z rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi takimi jak umiejętność skutecznej komunikacji i współpracy w zespole”.
Program „Top 500 Innovators” jest największym tego typu programem stażowo-szkoleniowym w historii . W latach 2011 – 2015 jego beneficjentami stanie się łącznie 500 polskich naukowców oraz osób związanych z komercjalizacją wyników badań.
Więcej informacji na temat programu oraz komunikaty o rekrutacji do kolejnych edycji można znaleźć na stronie internetowej Miisterstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Laureaci poprzednich edycji programu TOP 500 Innovators założyli stowarzyszenie promujące innowacyjne rozwiązania w nauce i wspierające ośrodki naukowo-badawcze we wdrażaniu wyników prowadzonych prac. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Stowarzyszenia Top 500 Innovators
Grupa Top 500 40.5 podczas pobytu w Stanford University: